Το MasterChef υπάρχει ως ιδέα ριάλιτι από τη δεκαετία του `90. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα του οποίου η κεντρική ιδέα παράγεται από κάποιο κανάλι σχεδόν σε κάθε χώρα της Ευρώπης, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην Τουρκία, στις ΗΠΑ και στην Αυστραλία


 

O George Calombaris είναι σεφ που γεννήθηκε στην Αυστραλία, με καταγωγή από Ελλάδα και Κύπρο. Ο Calombaris έχει ανακηρυχθεί Σεφ της Χρονιάς (2008) στη Μελβούρνη, έχοντας ανοίξει το φημισμένο εστιατόριο Press Club. Από το 2009 ως και το 2019, ο Αυστραλός σεφ υπήρξε μέλος της κριτικής επιτροπής του ριάλιτι μαγειρικής MasterChef, που γνωρίζει μέχρι σήμερα τεράστια επιτυχία και στην τηλεόραση της Αυστραλίας.

Από παλαιότερη συνέντευξή του στην Daily Mail, αλλά και από μαρτυρίες πρώην συμμετεχόντων, υπάρχουν αρκετά στοιχεία που δεν ξέραμε και ισχύουν λίγο ή πολύ σε κάθε MasterChef.

Σύμφωνα με τον Calombaris, πριν από τα πολύωρα γυρίσματα -που αγγίζουν το 12ώρο-, οι κριτές συνήθως δεν τρώνε τίποτα καθώς θα χρειαστεί να δοκιμάσουν τόσες πολλές παρασκευές που είναι αρκετές για να καλύψουν την πείνα τους.

Αυτό που βλέπουμε σαν μια διαδικασία που εξελίσσεται μέσα σε λίγα λεπτά -το μαγείρεμα του πιάτου κάθε διαγωνιζόμενου, η ολοκλήρωση και η δοκιμή του- στην πραγματικότητα διαρκεί πολύ περισσότερο. Η παραγωγή δίνει χρόνο στον κάθε μάγειρα να ολοκληρώσει το έργο του και στη συνέχεια βάζει μπρος τις σκηνές δοκιμής από τους κριτές, με το ανάλογο γρήγορο μοντάζ. Ο Calombaris εξηγεί:

«Στο τέλος της μαγειρικής – και αυτό είναι κάτι που εσείς οι θεατές δεν το βλέπετε, μόνο οι τρεις κριτές και ο υπεύθυνος παραγωγής – θα περπατήσουμε γύρω από κάθε διαγωνιζόμενο και θα κάνουμε μια πρώτη δοκιμή από κάθε ζεστή παρασκευή. Αυτό που δοκιμάζουμε με τις κάμερες ανοικτές, τις περισσότερες φορές είναι κάτι που έχει ήδη κρυώσει. Όλο αυτό που βλέπετε στην τηλεόραση δείχνει ελκυστικό, αλλά στην πραγματικότητα παίρνει χρόνο για να γυριστεί…». Συχνά τα πιάτα των διαγωνιζόμενων, μέχρι να στηθεί το επόμενο γύρισμα, φυλάσσονται στο ψυγείο.

Η πρώην διαγωνιζόμενη Alice Zaslavsky,  έχει αποκαλύψει στο blog της, πως σε αρκετά γυρίσματα δοκιμασιών, όταν οι κριτές έδιναν αντίστροφη μέτρηση για το τέλος των παρασκευών, υπήρξαν και κάποιες «τηλεοπτικές» παραλλαγές. Συγκεκριμένα, με το που μηδενιζόταν το ρολόι, η παραγωγή τους ζητούσε να υποδυθούν για λίγα λεπτά ακόμα πως ετοίμαζαν το πιάτο τους, ώστε οι κάμερες να τραβήξουν όσο το δυνατόν περισσότερα πλάνα αγωνίας, απογοήτευσης ή ενθουσιασμού όλων των παικτών. Επί της ουσίας, οι συμμετέχοντες δεν μπορούσαν να κάνουν σημαντικές επεμβάσεις στα πιάτα τους, αλλά μπορούσαν να επαναλάβουν την τελευταία τους κίνηση ή να μετακινήσουν κάποια στοιχεία μέσα στο πιάτο τους.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα Mashed.com, οι διαγωνιζόμενοι έχουν μια τεράστια γκάμα ρούχων στη συλλογή τούς, ώστε να αλλάζουν σε κάθε επεισόδιο, ή και από σκηνή σε σκηνή. Τα ρούχα προέρχονται από τον ενδυματολόγο της παραγωγής, ο οποίος φροντίζει να «ταιριάζουν» στο στυλ και την προσωπικότητα του κάθε διαγωνιζόμενου.

Επίσης, οι συμμετέχοντες πριν βγουν στην τηλεόραση, υποβάλλονται σε ψυχολογική αξιολόγηση και αναλύεται διεξοδικά η ιστορία της ζωής τους, ώστε να προβληθούν κάποια «ζουμερά» στοιχεία στην τηλεόραση.

Στην αρχή του διαγωνισμού, όταν συγκεντρώνονται 24 μάγειρες σε μια αίθουσα και καλούνται να φέρουν εις πέρας μια δοκιμασία, δεν κυλούν όλα τόσο ομαλά, όπως τα βλέπουμε από την άνεση του σπιτιού μας. Στην πραγματικότητα, η περιγραφή και η επεξήγηση της κάθε δοκιμασίας παίρνει αρκετό χρόνο και εκτός κάμερας, συχνά με τη συνδρομή της παραγωγής.

Συνήθως – όταν περισσεύουν πιάτα από τις δοκιμασίες – η παραγωγή προνοεί ώστε να δίνονται ως γεύμα σε νεότερους εργαζόμενους. Αυτή η πρακτική εφαρμόζεται κυρίως στο βρετανικό MasterChef.

Επιπλέον, σύμφωνα με την Daily Mail, διαγωνιζόμενοι που κατάφεραν να προχωρήσουν στο διαγωνισμό χωρίς να κατέχουν αρχικά βασικές γνώσεις (πχ πως ψήνεις well done μια μπριζόλα), δέχονταν ενισχυτικά μαθήματα από σεφ, ώστε να αυξήσουν τις γνώσεις τους και να γίνουν ανταγωνιστικοί.

Τέλος, το 2013, η διαγωνιζόμενη του αμερικάνικου MasterChef, Marie Porter, κατηγόρησε κριτές και παραγωγούς για άσκηση ψυχικής βίας και σεξουαλική παρενόχληση. Η παραγωγή αρνήθηκε τις κατηγορίες, εκδίδοντας δελτίο Τύπου που τόνιζε πως όλα τα μέλη της συμπεριφέρονται με σεβασμό σε κάθε διαγωνιζόμενο. Ενώ από την άλλη, ο George  Calombaris απολύθηκε από την παραγωγή του ριάλιτι το 2019, ύστερα από σκάνδαλο που τον «φωτογράφιζε» πως πλήρωνε εξευτελιστικούς μισθούς στους εργαζόμενους του.

 

πηγή : Lifo


ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ