Την εταιρία αντικαθιστά η μικρότερη ΙΤΑ με έντονες τις διαμαρτυρίες από τα συνδικάτα αφού στη νέα εταιρεία δεν θα εφαρμόζονται οι συλλογικές συμβάσεις.


 

 

Σχεδόν 7.000 εργαζόμενοι της Alitalia μένουν ουσιαστικά στο δρόμο, καθώς από σήμερα Παρασκευή έκλεισε η αεροπορική εταιρεία της Ιταλίας και αντικαταστάθηκε από την νέα – κρατική επίσης αλλά πολύ μικρότερη – ΙΤΑ (Italia Trasporto Aereo).

Μετά από 78 ολόκληρα χρόνια, η Αlitalia – 12η αεροπορική εταιρεία στον κόσμο τον 20ο αιώνα – πέταξε για τελευταία φορά χθες το βράδυ και σήμερα έγινε η πρώτη πτήση της ΙΤΑ, που φέρει τα ίδια χρώματα και σήμα με την προκάτοχό της (πράσινο-λευκό-κόκκινο).

Τα τεράστια λάθη στις στρατηγικές επιλογές, όπως και η όλο και μεγαλύτερη ανάπτυξη των εταιρειών χαμηλού κόστους, βρίσκονται πίσω από το κλείσιμο της εταιρείας, που αποτέλεσε ένα κομμάτι της σύγχρονης ιστορίας της Ιταλίας. Μόνο τα τελευταία χρόνια, η ιταλική κυβέρνηση ξόδεψε 8 δισ. ευρώ για να τη διασώσει από τη χρεοκοπία.

Η ITA, στην οποία το ιταλικό Δημόσιο θα επενδύσει 1,35 δισ. ευρώ σε διάστημα τριών ετών, ξεκινά με 52 αεροσκάφη και 2.800 εργαζομένους, έναντι 110 αεροσκαφών και 10.000 εργαζομένων της Alitalia. Όπως συμφωνήθηκε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι δύο εταιρείες δεν πρέπει να συνδέονται με κανέναν τρόπο και η ΙΤΑ θα πρέπει να επιδείξει κέρδη στο τέλος του επιχειρηματικού σχεδίου που κατέθεσε για την περίοδο 2021-2015.

Τα συνδικάτα των εργαζομένων, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν στους ξένους ανταποκριτές στην Ιταλία, εξέφρασαν την έντονη αντίθεση και απογοήτευσή τους. «Δεν είναι αλήθεια ότι ήμασταν υπεράριθμοι. Ο πραγματικός στόχος είναι να χάσει η Ιταλία όλες τις σημαντικές αεροπορικές συνδέσεις, στην Ευρώπη και όχι μόνον», υπογραμμίζουν τα συνδικάτα, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Διαμαρτύρονται για το ότι στο εξής δεν θα εφαρμόζονται οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας και για την απόφαση να μην επαναπροσληφθούν και να μπουν σε ταμεία ανεργίας 6.800 εργαζόμενοι.

 


ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ