24 χρόνια από τον θάνατο ενός από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες όλων των εποχών


 

Γεννημένος στις 26 Ιουλίου του 1928 στο Μπρονξ της Νέας Υόρκης, ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ  από μικρή ηλικία άρχισε να ασχολείται με τη φωτογραφία, ενώ μόλις στα 17 του χρόνια βρήκε δουλειά ως βοηθός κινηματογράφου. Υπήρξε φωτογράφος για το περιοδικό Look, ανταγωνιστή του Life. Παντρεύτηκε 3 φορές, την πρώτη μόλις στα 19 του χρόνια, ωστόσο με την τρίτη του σύζυγο έζησαν μαζί από το 1958 ως τον θάνατό του και απέκτησαν 3 παιδιά. Πέρασε μεγάλο μέρος της ενήλικης ζωής του στην αγγλική εξοχή, μια ώρα έξω από το Λονδίνο, όπου έλεγε ότι ήταν φθηνότερο να κάνει ταινίες ενώ μισούσε τα αεροπορικά ταξίδια.

Ο Κιούμπρικ είπε κάποτε σε μια συνέντευξή του: «Για μια περίοδο τεσσάρων ή πέντε ετών, έβλεπα όλες τις ταινίες που γυρίζονταν. Καθόμουν εκεί πέρα και σκεφτόμουν, δεν έχω ιδέα από ταινίες, αλλά ξέρω ότι μπορώ να φτιάξω μια καλύτερη ταινία από αυτή».

Με “Το Φιλί του Δολοφόνου” και “Το Χρήμα της Οργής” , έγινε γνωστό το όνομα του στο Χόλιγουντ. Το 1957 σκηνοθέτησε τον Κερκ Ντάγκλας στην αντιπολεμική ταινία “Σταυροί στο Μέτωπο”, το οποίο βασίστηκε στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Χάμφρεϊ Κομπ. Από εκεί και έπειτα ο Κιούμπρικ δημιούργησε ταινίες από βιβλία, τα οποία προσάρμοζε κάθε φορά μέσα από την προσωπική του κινηματογραφική οπτική γωνία.
Ακολούθησαν οι ταινίες: «Σπάρτακος» (1960),

«Λολίτα» (1962),

«S.O.S. Πεντάγωνο Καλεί Μόσχα» (1964) , «2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος» (1968),

«Το Κουρδιστό Πορτοκάλι» (1971), «Μπάρι Λίντον» (1975), «Η Λάμψη» (1980),


«Full Metal Jacket» (1987) και «Μάτια Ερμητικά Κλειστά» (1999), που κυκλοφόρησε λίγο μετά τον θάνατό του.

Σκηνοθέτης, σεναριογράφος, παραγωγός και φωτογράφος των ταινιών του, βρέθηκε 13 φορές υποψήφιος για Όσκαρ σε διάφορες κατηγορίες κερδίζοντας αυτό των Καλύτερων οπτικών εφέ για την ταινία «2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος». Ο Κιούμπρικ παρέμεινε ιδεολογικά και πολιτικά ανένταχτος, καυτηριάζοντας μέσα από τα έργα του τον συντηρητισμό , τον ναζισμό, τον φασισμό , τον σοσιαλισμό και τον καπιταλισμό.

Κορυφαία σκέψη του αποτελεί η ρήση: Αν μπορείς να μιλάς ωραία για ένα πρόβλημα, δημιουργείς την εντύπωση ότι το ελέγχεις.

 

 

 


ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ