Ή αλλιώς γιατί για άλλη μια φορά η λογική “τα ξέρουμε όλα” κέρδισε στο Δήμος Κορινθίων;
Ένα βασικό συστατικό που θα έπρεπε να γνωρίζουν οι φορείς τέτοιων σχεδίων είναι ότι ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ουσιαστική διαβούλευση και κινητοποίηση πολιτών και φορέων για συμμετοχή στη διαμόρφωση λύσεων. Άλλες πόλεις στην Ευρώπη που κοιτάνε μπροστά (βλ. παράδειγμα Άμστερνταμ στο βίντεο) έχουν προχωρήσει σε συμμετοχική διαδικασία με πανεπιστήμια, φορείς, πολίτες, γειτονιές για να διαμορφωθεί η βιώσιμη κινητικότητα του μέλλοντος. Οι δικοί μας απλά τα ξέρουν όλα πάλι και αποφάσισαν να προχωρήσουν μόνοι τους…
Θα έπρεπε τουλάχιστον να διαβάσουν την σελίδα της ΕυρωπαΪκής Επιτροπής (CIVITAS project https://civitas.eu/thematic-areas/public-participation-co-creation) που απαιτεί “Συμμετοχή πολιτών και ενδιαφερομένων στον σχεδιασμό για τη βελτίωση της ποιότητας και την αποδοχή των μέτρων αστικής κινητικότητας.
Πώς μπορούν τα συστήματα αστικής κινητικότητας και οι υπηρεσίες μεταφορών να καλύψουν τις ανάγκες των ανθρώπων που τα χρησιμοποιούν χωρίς τη συμμετοχή τους στον προγραμματισμό και την πιλοτική εφαρμογή; Η συμμετοχή του κοινού πρέπει να αποτελεί μέρος αυτών των διαδικασιών.
Οι διαβουλεύσεις και οι αλληλεπιδράσεις με τους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων δίνουν τη δυνατότητα στους πολίτες να διαμορφώνουν μέτρα και πολιτικές κινητικότητας σύμφωνα με τις ανάγκες τους. Αυτό αυξάνει επίσης την ιδιοκτησία και την αποδοχή τους για οτιδήποτε προκύψει.
Η συν-δημιουργία είναι μια προσέγγιση για τη συμμετοχή του κοινού και θεωρείται ολοένα και περισσότερο ως ιδανική για τη διευκόλυνση της βαθύτερης συμμετοχής της κοινότητας στον σχεδιασμό της κινητικότητας. Ως ειδικοί στις τοπικές πραγματικότητες, οι κάτοικοι είναι σε θέση να κρίνουν τι μπορεί να πετύχει. Έχουν επίσης τεράστιο μερίδιο στη διασφάλιση της ποιότητας και της ασφάλειας των χώρων που κατοικούν και διακινούνται.”
Δύσκολο να ξεφύγεις τελικά απο το 1960…. Μη βιαστείτε να πείτε οι πρώην και οι νυν ότι έγιναν σοβαρές διαβουλεύσεις….