Αντίστροφη μέτρηση για την τοποθέτηση συστημάτων του περιορισμού ταχύτητας όλων των νεών αυτοκινήτων που θα κυκλοφορούν στην Ε.Ε. από το 2022


 

Με στόχο την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων που οφείλονται στην υπερβολική ταχύτητα, διάφοροι κατασκευαστές -όπως είναι η Renault και η Volvo, ανακοινώνουν την τοποθέτηση περιοριστών στην τελική ταχύτητα όλων των μοντέλων τους.

Ο “κόφτης” στον οποίο αναφερόμαστε δεν θα αφορά στην τελική ταχύτητα αλλά θα είναι ένας εξελιγμένος περιοριστής που θα επιτρέπει την μέγιστη ταχύτητα ανάλογα με τον περιβάλλον κίνησης.

Ωστόσο, ο περιοριστής ταχύτητας δεν είναι κάτι καινούργιο αφού ήδη η Ευρωπαϊκή Ένωση σε συνεργασία με διάφορους φορείς για την οδική ασφάλεια έχει ανακοινώσει από το 2019 την πρόθεση της να μπει “κόφτης” σε όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορούν από το 2022. Η εισήγηση από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφαλείας Μεταφορών είναι ο περιοριστής να είναι υποχρεωτικός ωστόσο θα εξαιρούνται ορισμένα μοντέλα επιδόσεων.

Τεχνικά ο περιοριστής ταχύτητας θα λαμβάνει δεδομένα από μια κάμερα αναγνώρισης των σημάτων κυκλοφορίας και σε συνδυασμό με το γνωστό GPS θα φροντίζει ώστε το αυτοκίνητο να μην υπερβαίνει το όριο της τελικής ταχύτητας (πιθανότατα τα 180 χλμ./ώρα). Ο περιοριστής δεν θα επεμβαίνει στα φρένα, αλλά στην διαχείριση του κινητήρα διακόπτοντας προσωρινά ή προσαρμόζοντας ανάλογα τον ψεκασμό καυσίμου (ή αν προτιμάτε την ροή ενέργειας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα).

Ωστόσο, προβλέπεται μια σχετική ελευθερία όπου ο περιοριστής θα παρακάμπτεται αλλά στη συνέχεια θα ενεργοποιείται ένα έντονο οπτικό-ακουστικό σήμα που θα υπενθυμίζει στον οδηγό ότι κινείται υπερβολικά γρήγορα και παρανομεί.

Τέλος, ο περιοριστής που ενσωματωθεί από τον Μάιο του 2022 σε κάθε νέο αυτοκίνητο που θα παίρνει έγκριση, θα έχει διακόπτη on/off…

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here