Η έρευνα του ΙΕΛΚΑ πραγματοποιήθηκε από τις 2 έως και τις 8 Μαρτίου 2024


 

Από τις 18 Μαρτίου, Καθαρά Δευτέρα δηλαδή, ξεκινάει και επίσημα η Σαρακοστή, άρα και η νηστεία. Σύμφωνα με τους ιερούς κανόνες του κανονικού δικαίου της Ορθόδοξης Εκκλησίας, νηστείες ονομάστηκαν οι ημέρες κατά τις οποίες οι πιστοί οφείλουν να απέχουν από τις ηδονές του βίου και ορισμένων τροφών και ποτών.

Το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), με αφορμή τις μέρες που έρχονται, διεξήγαγε έρευνα σχετικές με τις αγορές της Σαρακοστής στο πλαίσιο της καταγραφής των διατροφικών και καταναλωτικών τάσεων στην χώρα μας.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από 2 έως 8 Μαρτίου 2024 με δείγμα 800 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα.

Το 47% των ερωτηθέντων δηλώσαν ότι νηστεύουν πάντα τη Μεγάλη Εβδομάδα ενώ το 22% αναφέρει ότι νηστεύει μόνο μερικές φορές. Σε αντίστοιχη έρευνα του ΙΕΛΚΑ το 2018, το 69% των ερωτηθέντων δήλωνε ότι νηστεύει πάντα τη Μεγάλη Εβδομάδα και το 20% μερικές φορές.

Συνολικά το 12%, δηλώνει ότι νηστεύει όλη τη Μεγάλη Σαρακοστή ενώ 12% επίσης δηλώνει πως νηστεύει σε όλες τις νηστείες του έτους, χωρίς να ξέρουμε ωστόσο αν πρόκειται για τους ίδιους ερωτηθέντες….

Σύμφωνα με στοιχεία ερευνών του ΙΕΛΚΑ εκτιμάται ότι το 3% των πωλήσεων του λιανεμπορίου τροφίμων, δηλαδή περίπου 550 εκατ. ευρώ, σχετίζονται ή επηρεάζονται από τις διατροφικές και καταναλωτικές τάσεις της περιόδου της νηστείας.

Επιπλέον, τα αποτελέσματα της έρευνας αναδεικνύουν και μια σειρά από ζητήματα που αφορούν καταναλωτικές συνήθειες και θέματα υγείας και ευεξίας και σχετίζονται με τη διατροφή σε περιόδους νηστείας. Πιο αναλυτικά, το 55% θεωρεί ότι η νηστεία κάνει καλό στην υγεία, το 33% δηλώνει ότι του αρέσει να νηστεύει. Ωστόσο το 18% θεωρεί ότι συνεισφέρει στην αύξηση του σωματικού βάρους, ενώ το 14% στη μείωση βάρους.

Το 34% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι η διατροφή του τη συγκεκριμένη περίοδο της νηστείας κοστίζει περισσότερο ενώ το 27% δυσκολεύεται να βρει τι θα φάει. Το 22% αγχώνεται σε σχέση με τη διατροφή του, το 20% υιοθετεί φυτικά υποκατάστατα τροφών, το 14% καταφεύγει στα συμπληρωματικά γεύματα, ακόμα 14% επιλέγει περισσότερες έτοιμες λύσεις και κονσέρβες και τέλος το 7% να αυξάνει το φαγητό από ταχυφαγεία.

 

 

 


ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ