Το συμβόλαιο, το κόστος και τα «μυστικά» της επιτυχίας πίσω από πανάκριβη κοσμοπολίτικη παραγωγή επιπέδου Χόλιγουντ.
Η νέα σειρά του Χριστόφορου Παπακαλιάτη με τίτλο «Maestro» κατάφερε να «μαγνητίσει» τηλεοπτικό κοινό, να γίνει αντικείμενο διαδοχικών συζητήσεων σε πάνελ τηλεοπτικών εκπομπών όλων των καναλιών της Ελλάδα και παράλληλα να γίνει βασικό θέμα στα ελληνικά social media από τα μέσα του περασμένου μήνα, όταν και προβλήθηκε το πρώτο επεισόδιο.
Από την στιγμή όμως που έγινε γνωστό πως το Netflix, η κορυφαία πλατφόρμα streaming του πλανήτη, υπέγραψε συμφωνία για την αγορά των παγκόσμιων δικαιωμάτων προβολής της μίνι σειράς, αποτελεί πλέον το επίκεντρο το ενδιαφέροντος σε τηλεοπτικό, οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο.
Αν και στην αρχή οι τηλεθεατές και οι κριτικοί απόλαυσαν -και εγκωμίασαν- την περίτεχνη πλοκή του σεναρίου του Χρ. Παπακαλιάτη, που θυμίζει περισσότερο ξένες ταινίες και την εξαιρετική αισθητική της, όπου κυριαρχούν τα πανέμορφα πλάνα από τους Παξούς και η Χολιγουντιανού επιπέδου φωτογραφία, το ζήτημα της υψηλού επιπέδου παραγωγή της σειράς έρχεται πλέον στο προσκήνιο, όπως επίσης και το κόστος των επεισοδίων.
Σύμφωνα με τους ειδικούς το μεγάλο «μυστικό» της επιτυχίας στην Ελλάδα αλλά και της τελικής επιλογής της σειράς από το Netflix ήταν η παραγωγή: από την φιλοσοφία και τον σχεδιασμό της μέχρι το κόστος κάθε επεισοδίου της σειράς.
Σύμφωνα με αναφορές σε ιστοσελίδες του εξωτερικού και Έλληνες με γνωριμίες και πρόσβαση στο Χόλιγουντ -ανάμεσά τους και ο Νίκος Μαστοράκης- το αμερικανικό δίκτυο πλήρωσε σχεδόν 1 εκατομμύριο ευρώ ανά επεισόδιο της σειράς των εννιά επεισοδίων (ή του πρώτου κύκλου), με option για κάθε κύκλο, συν μία σειρά από άλλους ειδικούς όρους που μπορούν να κάνουν την σειρά «Maestro» παγκόσμια επιτυχία το 2023 και να δημιουργήσει τις προοπτικές για την διεθνή αναγνώριση του Χριστόφορου Παπακαλιάτη ως δημιουργού και σεναριογράφου.
Κάθε επεισόδιο της σειράς είχε προϋπολογισμό σχεδόν 300.000 ευρώ, με το τελικό πλάνο της παραγωγής να φθάνει τα 2,7 εκατ. ευρώ. Επισήμως, η νέα σειρά του Παπακαλιάτη αποτελεί τη δεύτερη πιο ακριβή σειρά ανά επεισόδιο στην ιστορία του Mega και μία από τις ακριβότερες στην Ελλάδα τα τελευταία 30 χρόνια!
Κι αυτό γιατί είχε προϋπολογισμό επιλέξιμων δαπανών 2.318.570 ευρώ, ενώ πρόκειται να λάβει κρατική επιδότηση από το ειδικό πρόγραμμα ενίσχυσης του Εθνικό Κέντρο Οπτικoακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ) συνολικό ποσό 927.428 ευρώ. Έτσι, το μέσο κόστος ανά επεισόδιο διαμορφώθηκε τελικά στα 257.618 ευρώ.
Ουσιαστικά, το Netflix κατέβαλε το τετραπλάσιο του κόστους παραγωγής της σειράς «Maestro», το οποίο είναι μεν εντυπωσιακό για τα ελληνικά δεδομένα αλλά σχετικά χαμηλό για τα επίπεδα αντίστοιχων σειρών από τις ΗΠΑ, τον Καναδά και την Μεγ. Βρετανία.
Ένα ακόμα «μυστικό» της επιτυχίας της σειράς ήταν η στρατηγική και η φιλοσοφία του Χριστόφορου Παπακαλιάτη και των συνεργατών του, όπως επίσης και της εταιρείας παραγωγής «Foss Productions».
Το σενάριο βασίζεται σε μία ιστορία που είναι κατανοητή στο διεθνές κοινό και δεν έχει αμιγώς τοπικό χαρακτήρα, ασχέτως αν εκτυλίσσεται κυρίως σε μία περιοχή με ιδιαίτερη ομορφιά όπως οι Παξοί (με γυρίσματα στην Κέρκυρα και την Αθήνα). Αυτή η επιλογή location ήταν ένας επιπλέον παράγοντας που μέτρησε στους ξένους από αισθητικής πλευράς σε συνδυασμό με την διεθνούς επιπέδου φωτογραφία. Επίσης, η δομή (format) της σειράς είναι πολύ κοντά, αν όχι ταυτόσημη, με άλλες δημοφιλείς αμερικανικές και διεθνείς σειρές. Σαν να γυρίστηκε εξ’ αρχής για να προβληθεί σε ξένο δίκτυο!
Έτσι, δικαιολογείται πλήρως ο όρος στο συμβόλαιο με το Mega που φέρεται να αναφέρει ότι δεν πρέπει να προβληθεί η σειρά καθόλου μέσω του web tv του καναλιού, ώστε -όπως αποδεικνύεται εκ των υστέρων- να μην υπάρχει σύγκρουση (τηλεοπτικών) συμφερόντων και επομένως να αποφευχθεί η ύπαρξη επεισοδίων σε άλλη διαδικτυακή πλατφόρμα.
Mία από τις δεκάδες λεπτομέρειες στις οποίες είχε δώσει ιδιαίτερη προσοχή τόσο ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης όσο και η εταιρεία παραγωγής «Foss Productions» ήταν η μουσική της σειράς. Ο Κώστας Χρηστίδης (γνωστούς στους κριτικούς από την ελληνική δραματική ταινία του 2012 «Αν» και την πιο…διεθνή ταινία του 2015 «Ένας Άλλος Κόσμος»)έχει στο βιογραφικό του συνεργασίες με στούντιο– κολοσσούς του Χόλιγουντ και εταιρείες παραγωγής του Λος Άντζελες, όπως η Universal, η Sony/ Columbia pictures, η Warner Bros. Pictures, η MGM, η Miramax και η Paramount Picture.
Όπως ανέφεραν στελέχη του Netflix, εξίσου μεγάλη…έκπληξη ήταν και οι διάλογοι που μπορούν να ντουμπλαριστούν εύκολα στα αγγλικά και η τελική εικόνα της παραγωγής που ανταγωνίζεται πλήρως και σε όλα τα επίπεδα κορυφαίες σειρές από την Ισπανία, την Ιταλία, την Γερμανία και την Αγγλία.
Το τελευταίο…μυστικό ήταν η «προεργασία» που έγινε από την «Foss Productions» από τα πρώτα στάδια και συνεχίστηκε κατά την διάρκεια των γυρισμάτων, με τις πληροφορίες να θέλουν τον Διευθ. Σύμβουλο της εταιρείας Στέλιο Κοτιώνης από την Foss Productions που έχει την παραγωγή της σειράς να είναι σε ανοιχτή επικοινωνία από το καλοκαίρι του 2021 με κορυφαία στελέχη του Netflix!
Ουσιαστικά, προετοιμάστηκε μία ελληνική σειρά από τον Χριστόφορο Παπακαλιάτη για ένα μεγάλο ελληνικό κανάλι, έχοντας εξαρχής υψηλού επιπέδου προδιαγραφές για να την δημιουργία μίας κοσμοπολίτικης σειράς, με διεθνή standards και σκοπό με «εφαλτήριο» την επιτυχία στην Ελλάδα να πετύχει μία συμφωνία με δίκτυο του εξωτερικού (Netflix, AppleTV, Amazon, HBO Max, Hulu, Disney+) και με βάση τα κριτήρια από τις διεθνείς πώλησεις σειρών και ταινιών.
πηγή: vradini.gr