Εμπορικά καταστήματα περικυκλωμένα από ουρές αγοραστών,
επικίνδυνο…


 

Και δεν εννοώ επικίνδυνο σε σχέση με την πανδημία…

Κάτι δεν πάει καθόλου καλά με την καταναλωτική μας συμπεριφορά και αυτό το αντιλαμβάνεται κανείς με μια απλή βόλτα στην πόλη του ή ακόμα καλύτερα αν επισκεφθεί κάποιο μεγάλο εμπορικό κέντρο.

Οι περισσότεροι από εμάς, βρεθήκαμε μετά από μια μακρά περίοδο εγκλεισμού με τα εμπορικά καταστήματα κλειστά, ως άλλοι “ταύροι εν υαλοπωλείω” να φλερτάρουμε τις βιτρίνες που εδώ και λίγο καιρό άνοιξαν και πάλι…

Ωστόσο, την περίοδο της πανδημίας οι αγορές μέσω διαδικτύου αυξήθηκαν κατακόρυφα, κάτι που φάνηκε από τις τεράστιες καθυστερήσεις παράδοσης των δεμάτων και τα γεμάτα ετοιμοπαράδοτα πακέτα, καταστήματα courier.

Δεν σταματήσαμε να ψωνίζουμε επειδή έκλεισαν τα μαγαζιά, συνεχίσαμε τις αγορές μας από κάθε μεριά του πλανήτη, αγοράσαμε πολλά άχρηστα πράγματα, πολλά σε λάθος μέγεθος ενώ μερικά από αυτά δεν έχουν φτάσει ακόμα…

Οι βιτρίνες όμως, έχουν άλλη γοητεία…
Οι βιτρίνες είναι γεμάτες με ίδια ρούχα πάνω-κάτω. Παντελόνια ως τον αστράγαλο με πολλά σκισίματα, φαρδιές μπλούζες με λαχούρια και λουλούδια, ρούχα χωρίς ραφές, ξεφτισμένα και χωρίς σαφές ύφος. Αυτή είναι η μόδα που μας θέλει όλους ίδιους, γυναίκες και άντρες.

Που για να βρεις μακρύ παντελόνι που να μην του λείπει κομμάτι, πρέπει να κάνεις τάμα στην Παναγιά την Ελεούσα…
Αυτά για τις οικονομικές αλυσίδες καταστημάτων, γιατί στα ακριβότερα μαγαζιά δεν υπήρχαν ουρές. “Η φτήνια τρώει τον παρά” και τα χρήματα από τις αποζημιώσεις ειδικού σκοπού και τα επιδόματα δεν ανοίγουν τις πόρτες στις επώνυμες βιτρίνες…

Αυτή είναι η μόδα, που θέλει ανθρώπους που θα ψωνίζουν μαζικά τα ίδια πράγματα και τελικά θα μοιάζουν όλοι μεταξύ τους όταν θα κάτσουν στις ανοιχτές – επιτέλους- καφετέριες να κοιτάζουν τα κινητά τους…

Θλιβερή η εικόνα των ανθρώπων που ασυνείδητα χρησιμοποιούν τα ψώνια ως μέσο ψυχικής ευφορίας, προκειμένου να επέλθει υλιστική πληρότητα και να καλυφθεί το ψυχολογικό κενό που είναι τυπωμένο στα μάτια τους όσο περιμένουν στην ουρά…

Θλιβερή και η εποχή μας, γιατί εκείνο που μας λείπει δεν το πουλάνε στα μαγαζιά και εμείς συνωστιζόμαστε για να αγοράσουμε ό,τι είναι διαθέσιμο…

Επιμέλεια: Anna Efthimiadou
photos: SzisidiS


ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ