Ξαφνική αύξηση βάρους ή αίσθηση φουσκώματος, είναι ενδεικτικά της κατάστασης που χαρακτηρίζεται ως κατακράτηση υγρών


 

Η κατακράτηση υγρών, μια πολύ ενοχλητική κατάσταση, η οποία ταλαιπωρεί τις περισσότερες γυναίκες, προκαλεί αύξηση βάρους και μια δυσάρεστη αίσθηση πρηξίματος. Συχνά η αύξηση βάρους ανέρχεται έως και 3 κιλά, ανάλογα πάντοτε με τον οργανισμό της κάθε γυναίκας.

Η κατακράτηση υγρών οφείλεται κυρίως στη δράση των οιστρογόνων που αναγκάζει τα νεφρά να κατακρατούν περισσότερο νάτριο, το οποίο με τη σειρά του κατακρατάει περισσότερο νερό. Σε έναν φυσιολογικό οργανισμό, ο οποίος δεν πάσχει από προβλήματα υγείας, η κατακράτηση υγρών μπορεί να οφείλεται σε αρκετούς παράγοντες.

Οι ορμονικές μεταβολές, η λήψη φαρμάκων, η μειωμένη πρόσληψη νερού, η αυξημένη πρόσληψη νατρίου και η καθιστική ζωή είναι μερικοί από αυτούς.

Πώς να την καταπολεμήσουμε

Καταναλώνουμε περισσότερο νερό. Εναλλακτικά, προσθέτουμε για γεύση λίγες σταγόνες λεμονιού ή καταναλώνουμε αφεψήματα βοτάνων, τα οποία από τη μια μας βοηθούν στην ενυδάτωση αλλά επιπλέον έχουν αντιοξειδωτικά οφέλη. Καταναλώνουμε τροφές με μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό. Τέτοιες τροφές είναι τα φρούτα και τα λαχανικά, κυρίως ωμά ή βραστά (λαχανικά), ώστε να διατηρούν τα φυσικά υγρά τους.

Περιορίζουμε το αλκοόλ.

Αυξάνουμε την πρόσληψη καλίου. Αυξάνοντας την κατανάλωση τροφών που είναι πλούσιες σε κάλιο, θα εξασφαλίσετε στον οργανισμό καλή ισορροπία μεταξύ νατρίου – καλίου.

Τροφές πλούσιες σε κάλιο είναι η μπανάνα, το πορτοκάλι, το πεπόνι, ο ανανάς, τα ξερά φρούτα, οι ξηροί καρποί, οι ηλιόσποροι, η ντομάτα, τα μανιτάρια, το λάχανο, τα σπαράγγια, οι αγκινάρες, οι πατάτες, τα καρότα, το σπανάκι, τα όσπρια και το ρύζι.

Περιορίζουμε το αλάτι και χρησιμοποιούμε φρέσκα μυρωδικά, όπως  άνηθο, μαϊντανό και σκόρδο. Πολλά από αυτά έχουν διουρητική δράση, ταυτόχρονα με πολλά αντιοξειδωτικά που προστατεύουν τον οργανισμό από τη γήρανση και το οξειδωτικό στρες.

Αποφεύγουμε την κατανάλωση τροφών πλούσιων σε νάτριο, όπως τα αλλαντικά, τα παστά, τα καπνιστά ψάρια, τις σάλτσες, τα μπισκότα και γενικά τα περισσότερα κατεψυγμένα η συσκευασμένα τρόφιμα και τις κονσέρβες. Αποφεύγουμε τα έτοιμα γεύματα μεγάλης διάρκειας ζωής καθώς περιέχουν πολλά συντηρητικά και νάτριο.

Περιορίζουμε τα γλυκά και την κατανάλωση επεξεργασμένων τροφών ή προϊόντων από άσπρο αλεύρι. Η αυξημένη πρόσληψη υδατανθράκων, ιδιαίτερα όταν προέρχεται από τρόφιμα πλούσια σε απλά σάκχαρα, με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη και φτωχά σε φυτικές ίνες, αυξάνει την κατακράτηση υγρών τόσο μέσα στα κύτταρα όσο και στους υποδόριους ιστούς, ακριβώς κάτω από το δέρμα. Προτιμάμε τρόφιμα πλούσια σε αμυλούχους υδατάνθρακες και φυτικές ίνες, όπως προϊόντα βρώμης, κριθαριού, σίκαλης και σταριού, ρύζι αναποφλοίωτο, και όσπρια.

Αντικαθιστούμε την συχνή κατανάλωση κρέατος με ψάρι το οποίο έχει λιγότερα λιπαρά από το κρέας και βοηθά στην καταπολέμηση των κατακρατήσεων.

Η άσκηση βοηθάει στην βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος και της λέμφου που παρατηρείται κατά τον καθιστικό τρόπο ζωής. Ξεκινάμε με χαλαρό περπάτημα, κολύμπι ή χορό.

Εντάσσουμε τα βότανα στην καθημερινότητα μας. Τα βότανα, γνωστά για τις ευεργετικές τους ιδιότητες στο πρόβλημα της κατακράτησης υγρών μπορούν να χρησιμοποιηθούν στις σαλάτες, στα φαγητά και ως αφεψήματα για να διευκολυνθεί η αποβολή των περιττών υγρών.

Βότανα που βοηθούν στην καταπολέμηση της κατακράτησης:  Άνηθος, Βασιλικός, Μαϊντανός, Σχινόπρασο, Λεμονόχορτο, Κόλιαντρο, Εστραγκόν, Πράσινη μέντα, Λουίζα, Μάραθος, Σημύδα, Φινόκιο, Κόκκινο σταφύλι, Μύρτιλλο, Πράσινο τσάι, Μίσχοι κερασιάς, Gingko biloba.

Για την κατανάλωση και την παρασκευή αφεψημάτων, απευθυνθείτε σε εξειδικευμένα καταστήματα, καθώς η μίξη και η υπερκατανάλωσή τους μπορεί να έχει αρνητικά αποτελέσματα στον οργανισμό.

Συμβουλευτείτε τον γιατρό σας για οτιδήποτε χρειάζεστε.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here