Influencer: χρήστης των social media, με σημαντικό αριθμό “ακολούθων”, σε διάφορες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης που εξασφαλίζει τη σταθερή επισκεψιμότητα των σελίδων του και δύναται μέσω της εκμετάλλευσης του ήδη εδραιωμένου κοινού του, να προωθεί προϊόντα, υπηρεσίες και ιδέες…


 

 

Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Μπέρκλεϊ και από το Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια στη Φιλαδέλφεια με πρόσφατη έρευνά τους, τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιεύτηκαν στην επιστημονική επιθεώρηση Nature Communications, κατέληξαν στο συμπέρασμα πως οι «influencers», δεν είναι πάντα η καλύτερη λύση για να ευαισθητοποιηθεί το κοινό γύρω από ένα ζήτημα ή μια ιδέα.

Η ανάλυση των κοινωνικών δικτύων

Η ανάλυση των κοινωνικών δικτύων έχει αποδείξει ότι υπάρχουν μερικά άτομα τα οποία αποτελούν σημαντικούς κόμβους για τη διάδοση μίας πληροφορίας στα υπόλοιπα άτομα του ίδιου δικτύου. Μέχρι σήμερα, η πληροφορία αυτή αξιοποιείται τόσο από εταιρείες και οργανισμούς για λόγους προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών, όσο και από δημόσιους φορείς ώστε να οργανώσουν στρατηγικές ευαισθητοποίησης του κοινού σε διάφορα θέματα, όπως στην ανάγκη εμβολιασμού του πληθυσμού…

Η πληροφορία καθορίζει τους «influencers»

Ωστόσο, η νέα αυτή έρευνα φέρνει στην επιφάνεια ένα εύρημα το οποίο είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την επιστημονική –και όχι μόνο- κοινότητα: τα άτομα τα οποία έχουν κομβικό ρόλο στη διάδοση της πληροφορίας εξαρτώνται από το είδος της πληροφορίας.
Αναλυτικότερα, πρόσωπα τα οποία απασχολούν σταθερά την επικαιρότητα (ηθοποιοί, τραγουδιστές και τηλεπερσόνες) κρίνονται σημαντικά για τη διάδοση μόνο «ακίνδυνων» πληροφοριών. Στην περίπτωση ζητημάτων τα οποία προκαλούν διαφωνίες και συζητήσεις ή καινοτόμων για την κοινωνία ιδεών, τα πρόσωπα αυτά μπορούν να αποδειχθούν αναποτελεσματικά στη διάδοση της πληροφορίας. «Όταν οι “influencers” παρουσιάζουν ιδέες οι οποίες είναι ασύμβατες με την ευρύτερη κοσμοθεώρηση του κοινού τους, ενδέχεται να έρθουν σε ανταγωνισμό με το κοινό αυτό, αφού το κοινό τείνει να ακολουθεί ανθρώπους οι οποίοι επιβεβαιώνουν τις πεποιθήσεις του», σημείωσε σε δηλώσεις του ο δρ. Ντέιμον Σεντόλα, καθηγητής Επικοινωνίας, Κοινωνιολογίας και Μηχανικής και ένας εκ των δύο συγγραφέων της δημοσίευσης.

Στο περιθώριο των κοινωνικών δικτύων

Από την άλλη, τα ευρήματα της έρευνας δείχνουν ότι συγκεκριμένοι άνθρωποι οι οποίοι βρίσκονται στην περιφέρεια των κοινωνικών δικτύων, λειτουργούν αποτελεσματικότερα ως κόμβοι διάδοσης της πληροφορίας, όταν οι πληροφορίες αυτές αφορούν σύνθετα ζητήματα.
«Το μεγάλο μας εύρημα είναι ότι κάθε δίκτυο έχει μία κρυμμένη κοινότητα στην περιφέρειά του η οποία δύναται να αυξήσει δραματικά τη διάδοση μιας καινούριας ιδέας», πρόσθεσε ο δρ. Ντέιμον Σεντόλα.

Σε ανάλογη μελέτη που πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο, φάνηκε πως οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων είναι πλέον πολύ επιλεκτικότεροι σχετικά με τον ποιον ακολουθούν ενώ αποφεύγουν ενεργά τις διαφημιστικές αναρτήσεις που φαίνονται μη αυθεντικές ή μη ενημερωτικές.

Οι microinfluencers – με λιγότερους από 50.000 ακόλουθους – αλλά με ιδιαίτερα υψηλή αλληλεπίδραση, φαίνεται να αποτελούν την καλύτερη επιλογή επιχειρήσεων και οργανισμών για συνεργασίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.



ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ