Φουντώνουν οι φήμες από την Ιαπωνία πως η Honda ετοιμάζεται να αναβιώσει το θρυλικό τετρακύλινδρο CB400 επ’ ευκαιρία της επετείου 50 ετών από την πρώτη του εμφάνιση.
Δεν είναι η πρώτη φορά που ακούμε αυτήν την είδηση, καθώς ήδη από πέρυσι στην Ιαπωνία συζητείται ευρέως και επανέρχεται τακτικά στη δημοσιότητα. Ο λόγος για μια μοτοσυκλέτα με μεγάλη ιστορία, ένα κομμάτι της οποίας έχει γραφτεί και στην Ελλάδα όπου αγαπήθηκε πολύ, τη CB400 Super Four.
Η Honda σταμάτησε την παραγωγή του μοντέλου πριν από ακριβώς έναν χρόνο, τον Οκτώβριο του 2022, καθώς τέθηκαν σε ισχύ νέες αυστηρές προδιαγραφές στην Ιαπωνία που πλησιάζουν πολύ τις Euro 5, ωστόσο οι ιστορίες περί νέας τετρακύλινδρης γενιάς CB400 έδιναν και έπαιρναν από πριν. Η αιτία έχει τις ρίζες της στο Φθινόπωρο του 1974, όταν η Honda παρουσίασε το τετρακύλινδρο CB400F στην έκθεση Intermot στην Κολωνία. Από αυτήν την αφετηρία η Honda δημιούργησε μια σειρά από ανάλογες εκδόσεις και μοντέλα, ώσπου το 1992 κατέφτασε το CB400 Super Four που έμεινε στην παραγωγή με σχεδόν απαράλλαχτη εμφάνιση για 30 χρόνια, ως τον Οκτώβρη του ’22.
Στην πορεία το 1999 απέκτησε το σύστημα Hyper VTEC που κρατούσε κλειστές τις δύο από τις τέσσερεις βαλβίδες κάθε κυλίνδρου μέχρι τις 6,750 rpm για ροπή χαμηλά, ενώ το μετέπειτα άνοιγμά τους εξυπηρετούσε την υψηλόστροφη απόδοση. Στα ερχόμενα χρόνια το σύστημα αυτό αποτέλεσε βασικό σημείο κάθε αναβάθμισης του CB400SF, καθώς φόρεσε τις βελτιωμένες εκδόσεις Hyper VTEC Spec II το 2002, Spec III το 2004 και την πιο πρόσφατη Revo το 2008, με την οποία έφτασε στο τέλος της ζωής του πριν από έναν χρόνο.
Όπως φαίνεται ωστόσο αυτό το “τέλος της ζωής του” πιθανώς να μην είναι ακριβώς τέλος αλλά απλά ένας σταθμός στην πορεία του, καθώς το 2024 σηματοδοτεί τη συμπλήρωση 50 ετών από την πρώτη εμφάνιση του CB400F και αυτή φέρεται να είναι μια ευκαιρία που η Honda δε σκοπεύει να αφήσει ανεκμετάλλευτη.
Σύμφωνα με τις φήμες λοιπόν, το CB400 Super Four αναμένεται να επιστρέψει το 2024, με τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα με VTEC και την ίδια ρετρό εμφάνιση που το χαρακτήριζε ανέκαθεν, από τότε που η ρετροφιλία δεν υπήρχε καν ως μόδα.
Προφανώς η επανεμφάνισή του θα γίνει υπό σύγχρονους όρους, άρα περιμένουμε ανεστραμμένο πιρούνι, ακτινικά φρένα, μοντέρνα ηλεκτρονικά και, κατά αρκετές φήμες, μονό αμορτισέρ πίσω. Το σύστημα VTEC θεωρείται ως αναπόσπαστο μέρος του μοντέλου έτσι είναι πολύ πιθανό να το δούμε ξανά, ενδεχομένως σε μια ακόμη πιο εξελιγμένη μορφή, ειδικά τη σήμερον ημέρα που ο,τιδήποτε μπορεί να βελτιώσει την εικόνα ενός κινητήρα στον καυσαναλυτή των ευρω-προδιαγραφών θεωρείται πολυτιμότατο προσόν.
Δεδομένου ότι στην τρέχουσα γκάμα της Honda δεν υπάρχει ανάλογος κινητήρας που να ταιριάζει με το Super Four, η λογική λέει πως είτε οι Ιάπωνες θα σχεδιάσουν μια νέα μονάδα από το μηδέν ή θα εναρμονίσουν τον τετρακύλινδρο NC 42E της τελευταίας γενιάς – ο οποίος πάντως τα έχει τα χρονάκια του, καθώς πρόκειται για τη γενιά του 2008 με Hyper VTEC Revo που απλώς εναρμονίστηκε στους ιαπωνικούς κανονισμούς με περιορισμένες αλλαγές το 2018.
Η Honda λοιπόν έχει τη δυνατότητα να μπει στο μικρομεσαίο τετρακύλινδρο παιχνίδι και αυτή τη φορά δε θα είναι απλά θέμα συγκυρίας, όπως είχε γίνει με τα 400άρια της που γεννήθηκαν για να εξυπηρετήσουν ιδιαιτερότητες των ιαπωνικών διπλωμάτων οδήγησης και αποδείχθηκαν παγκόσμια λαχεία.
πηγή: bikeit.gr