Πριν από 120 χρόνια, δύο εικοσάχρονοι νεαροί αποφάσισαν να δημιουργήσουν μια πρωτότυπη μοτοσυκλέτα… Τα υπόλοιπα είναι πλέον γνωστά!!


 

Με το πάτημα της μίζας ο κινητήρας παίρνει εμπρός με θόρυβο, οι κραδασμοί είναι τόσο έντονοι που σχεδόν δεν το πιστεύεις (πως είναι δυνατόν ;; Αναρωτιέσαι..), η πρώτη κουμπώνει με έναν ανησυχητικό, όταν δεν γνωρίζεις, κρότο και η βαριά μοτοσυκλέτα ξεκινά για μια πρωτόγνωρη εμπειρία, ειδικά αν είσαι αμύητος στην φιλοσοφία H-D. Μερικά χιλιόμετρα με τον αέρα να σε χτυπά στο πρόσωπο και την ζωντανή μηχανή να βρυχάται  ανάμεσα στα πόδια σου, πιάνεις τον εαυτό σου να έχει απαντήσει ήδη στο ερώτημα τι είναι αυτό που κάνει αυτήν την μοτοσυκλέτα τόσο γοητευτική…

Λίγη ιστορία…

Ο μύθος της μοτοσυκλέτας ξεκινά το 1901 στο Μιλγουόκι των ΗΠΑ. Ήταν η εποχή όπου πολλοί μηχανικοί ανά τον κόσμο είχαν καταφέρει να εξελίξουν το ποδήλατο σε μοτοσικλέτα.
Ο 21 ετών, ο William S. Harley, είναι συνεπαρμένος με την τεχνολογία κινητήρων. Μαζί με τον μικρότερο κατά ένα χρόνο φίλο του, Arthur Davidson ξεκινούν να κατασκευάζουν μια μοτοσυκλέτα βασισμένη στο σκελετό ενός ποδηλάτου. Η πρώτη αληθινή Harley-Davidson με κινητήρα 405 κυβικών εκατοστών ολοκληρώνεται το 1904, στην πίσω αυλή της οικογένειας Davidson.

Η εν λόγω μοτοσυκλέτα αγοράστηκε από ένα φίλο των δύο ιδρυτών, ενώ την ίδια χρονιά κατασκευάστηκαν άλλες τρεις, οι οποίες αποδείχθηκαν ανθεκτικές παρά την πρωτόγονη τεχνολογία τους (ως καρµπυρατέρ είχαν χρησιµοποιηθεί τσίγκινα κουτάκια ντοµάτας). Είναι ενδεικτικό ότι µία απ’ αυτές κατάφερε να διανύσει 160.000 χιλιόµετρα πριν αποσυρθεί για συντήρηση.

Η πρώτη µεγάλη εµπορική επιτυχία ήρθε λίγο μετά το 1909 µε την κατασκευή της Silent Gray Fellow (Σιωπηλός Γκρι Σύντροφος), επειδή διέθετε σιγαστήρες στην εξάτµιση, ήταν χρώµατος γκρι και αποσκοπούσε στο να «σπάσει τον πάγο» µεταξύ ανθρώπου και µηχανής.

Oι πρώτες µοτοσικλέτες της H-D ήταν τόσο απλές, ώστε µπορούσε να τις οδηγήσει ακόµα και ένας άπειρος αγρότης ή να τις επισκευάσει ο σιδηροτεχνίτης του χωριού. Σκοπός τους ήταν να αντικαταστήσουν τα άλογα, ως εκ τούτου έπρεπε να είναι ανθεκτικές και δυνατές για να διανύουν τις τεράστιες αποστάσεις των ΗΠΑ.

Σε µια εποχή όπου τα πρώτα αυτοκίνητα κόστιζαν µια ολόκληρη περιουσία, οι πρώτες µοτοσικλέτες τους δεν ξεπερνούσαν τα 300 δολάρια. Μέχρι το 1920, τουλάχιστον 30.000 δολάρια ετησίως έµπαιναν στα ταµεία της εταιρείας, η οποία πια διέθετε ένα µεγάλο εργοστάσιο (πλησίον του εργαστηρίου όπου είχε φτιαχτεί η πρώτη H-D) όπου απασχολούνταν 3.500 άτοµα.

Η Harley-Davidson Co. άρχισε να γιγαντώνεται και τίποτα δεν µπορούσε να ανακόψει την πορεία της, ούτε καν ο Α´ Παγκόσµιος Πόλεµος, όπου το µισό της παραγωγής πουλήθηκε στον αµερικάνικο στρατό. Περίπου 20.000 µοτοσικλέτες χρησιµοποιήθηκαν από τον στρατό, οι περισσότερες από τις οποίες ήταν H-D.

Ο Β´ Παγκόσµιος Πόλεµος ανάγκασε την H-D, τον µοναδικό –µετά την πτώχευση της Indian– κατασκευαστή µοτοσικλετών, να στραφεί αποκλειστικά στην παραγωγή µοτοσικλετών για στρατιωτική χρήση. Περίπου 90.000 στρατιώτες οδήγησαν µια τέτοια µοτοσικλέτα, εµπειρία που δεν ξέχασαν όταν επέστρεψαν. Κατά τη διάρκεια δε του πολέµου, απονεµήθηκε στην εταιρεία το πρώτο της βραβείο, από τα τέσσερα συνολικά, για την παραγωγή εξαιρετικών στρατιωτικών µηχανών.

Μετά τον πόλεµο γεννήθηκε ο µύθος της Harley-Davidson. Οι πρώτοι οδηγοί της, βετεράνοι πιλότοι βοµβαρδιστικών, υιοθέτησαν τα γυαλιά Ray-Ban και τα βαριά δερµάτινα τζάκετ.

Επίσης, την εικόνα του σκληρού και ανεξάρτητου άνδρα αναπαρήγαγε το Χόλιγουντ µε ταινίες που «έσπασαν ταµεία», όπως ο «Ξένοιαστος Καβαλάρης» µε τον Πίτερ Φόντα και τον Ντένις Χόπερ.

Σήµερα, η Harley-Davidson, που αναγνωρίζοντας την αξία των μελών της δημιούργησε το 1983 το Harley Owners Group HOG (membership club) μετράει 500.000 πιστά μέλη, που συναντώνται κάθε χρόνο σε διάφορα σημεία του κόσμου.

Πλέον οι προηγμένες τεχνολογίες στα νέα μοντέλα αποτελούν μέρος ενός προγράμματος το οποίο φιλοδοξεί να επιταχύνει τη δημιουργία της νέας γενιάς αναβατών, μέσω νέων προϊόντων σε επιπλέον κατηγορίες, αλλά και ενδυνάμωσης του δικτύου πωλήσεων σε όλο τον κόσμο.

Με ακόμη μεγαλύτερη ώθηση, στη μίξη κορυφαίου στυλ, επιδόσεων και τεχνολογίας σε προϊόντα που σχεδιάστηκαν για να απογειώσουν την εμπειρία οδήγησης, η Harley-Davidson προσφέρει περισσότερες επιλογές σε περισσότερους μοτοσυκλετιστές από ποτέ.

Tέλος ένα ακόμη αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό που κάνει τις συγκεκριμένες μοτοσυκλέτες τόσο μοναδικές είναι η ελευθερία του να τους δίνεις το δικό σου στυλ. Με μια τεράστια γκάμα από ανταλλακτικά και αξεσουάρ όχι μόνο από τα νέα αλλά και τα παλιά μοντέλα μπορείς να δημιουργήσεις το μοναδικό στυλ που σε αντιπροσωπεύει… Η ευλαβική διαδικασία του customising, αν και λίγο κοστοβόρα έχει φανατικούς οπαδούς σε όλα τα μήκη και πλάτη της Γης συνθέτοντας ένα τεράστιο πάνελ από εικόνες, χρώματα και φιλοσοφίες που αν και τόσο ποικίλες αποτελούν στο σύνολό τους μια έκφραση ελευθερίας και απόδρασης. Μια μοναδική ψυχοθεραπεία που επιτρέπει σε όλους όσοι επιδίδονται σε αυτή, να ξεφεύγουν από την ασφυκτική πολλές φορές καθημερινότητα.

Υπάρχει ένα moto που υποστηρίζει πως οι τέσσερεις ρόδες κινούν το σώμα σου, οι δύο ρόδες όμως κινούν την ψύχη σου… Και είναι εξακριβωμένο πως πάνω σε μια Harley Davidson όσο οι κυβικές ίντσες γουργουρίζουν ανάμεσα στα πόδια σου τόσο το σώμα όσο και η ψυχή σου κινούνται σε “άλλη διάσταση”…

 

επιμέλεια: SzisidiS

 


ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ