H έρευνα αποκαλύπτει πως τα επιβλαβή στερεότυπα εξακολουθούν να εμποδίζουν τα κορίτσια, τα αγόρια αλλά και τους γονείς τους


 

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας δεν θα ξεχωρίζει πλέον τα παιχνίδια με βάση το φύλο και με την επισήμανση «παιχνίδια για τα κορίτσια» και «παιχνίδια για τα αγόρια».

Η απόφαση προέκυψε μετά από έρευνα που διενήργησε η δανέζικη εταιρεία και έδειξε ότι τα περισσότερα παιδιά διαχωρίζουν τα παιχνίδια ως προς το αν απευθύνονται στο ένα ή το άλλο φύλο, ενώ παράλληλα διαπίστωσε ότι ενώ τα κορίτσια έχουν περισσότερη αυτοπεποίθηση και θέλουν να εμπλακούν σε ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων, δεν ισχύει το ίδιο για τα αγόρια.

Στην έρευνα συμμετείχαν σχεδόν 7.000 γονείς και παιδιά ηλικίας 6 έως 14 ετών από την Κίνα, την Τσεχία, την Ιαπωνία, την Πολωνία, την Ρωσία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ.

Συγκεκριμένα, το 75% των αγοριών πιστεύουν ότι κάποια παιχνίδια είναι μόνο για κορίτσια και άλλα μόνο για αγόρια, ενώ το 62% των κοριτσιών είχε την ίδια άποψη, σύμφωνα με την έρευνα. Οι γονείς ενθαρρύνουν τους γιους να ασχοληθούν με τον αθλητισμό ή τις φυσικές επιστήμες, την τεχνολογία, τα μαθηματικά και τη μηχανική. Από την άλλη, τα κορίτσια στρέφονται προς τον χορό, τη μόδα ή την ζαχαροπλαστική.

Οι προκαταλήψεις φύλου φαίνεται να είναι βαθιά ριζωμένες σε ολόκληρο τον κόσμο, με τους γονείς να ανησυχούν περισσότερο για τα αγόρια παρά για τα κορίτσια, πως θα τα κοροϊδέψουν οι φίλοι τους, επειδή παίζουν με παιχνίδια που σχετίζονται με το άλλο φύλο.

Βασικός στόχος της εταιρίας είναι να καταλάβουν τόσο τα παιδιά όσο και οι γονείς, πως δεν υπάρχει «λάθος παιχνίδι». Τα στερεότυπα και ο διαχωρισμός των παιχνιδιών κατά φύλο τροφοδοτούν κρίση ψυχικής υγείας μεταξύ των νέων, εμποδίζουν ευκαιρίες ανάπτυξης δεξιοτήτων και περιορίζουν τις επιλογές εκπαίδευσης και σταδιοδρομίας.

Έτσι, στο Lego.com οι καταναλωτές δεν μπορούν πλέον να αναζητήσουν προϊόντα ανά φύλο αλλά μπορούν να επιλέξουν βάσει των “σημείων πάθους” -όπως τα ονομάζει- , δηλαδή ανάλογα με τα ενδιαφέροντα του κάθε παιδιού.

Τέλος, το Ινστιτούτο διαπίστωσε ότι γονείς και των δύο φύλων θεωρούν τους άνδρες πιο δημιουργικούς, είναι έξι φορές πιο πιθανό να σκεφτούν ότι επιστήμονες και αθλητές είναι άνδρες παρά γυναίκες και πάνω από οχτώ φορές πιο πιθανό να σκεφτούν ότι μηχανικοί είναι άνδρες.

 


ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ