H superbike Daytona 1000 της ιταλικής εταιρείας Moto Guzzi, από τις αρχές των 1990s, βρέθηκε στο κιβώτιο μεταφοράς της, σε κατάσταση βιτρίνας
Μια πραγματικά ξεχωριστή ιταλική μοτοσυκλέτα από τις αρχές τις 10ετίας του ’90, κυριολεκτικά σε κατάσταση κούτας, είχαν την ευκαιρία να «διεκδικήσουν» οι φίλοι των δύο τροχών στη δημοπρασία που πραγματοποίησε η ιστοσελίδα «Bring a Trailer», η οποία ολοκληρώθηκε στις 25 Μαρτίου.
Η Moto Guzzi Daytona 1000 του 1993 πωλήθηκε τελικά στην τιμή των 28.970 ευρώ, ένα ποσό αντιπροσωπευτικό της αξίας της ιταλικής V2 superbike, η οποία, όταν παρουσιάστηκε, εκσυγχρόνισε σε μεγάλο βαθμό την εικόνα του ιστορικού ιταλικού εργοστασίου που για περισσότερη από μία 10ετία δεν είχε κάποιο μοντέλο στη γκάμα του, το οποίο μπορούσε να κοιτάξει στα ίδια τον ανταγωνισμό, είτε τον ευρωπαϊκό είτε τον ιαπωνικό.
Η Moto Guzzi Daytona 1000 προέκυψε χάρη στο πάθος και την αγάπη για τους αγώνες ενός οδοντίατρου από τις Ηνωμένες Πολιτείες του Dr John Wittner, ο οποίος σήμερα θεωρείται θρύλος για τους φίλους της Moto Guzzi.
Ο λόγος βρίσκεται στο γεγονός ότι ο Dr. Wittner (είχε και πτυχίο μηχανικού) αποφάσισε να εξελίξει και να χρησιμοποιήσει μια απαρχαιωμένη για εκείνη την εποχή Moto Guzzi Le Mans III για να αγωνιστεί η ομάδα του στο Πρωτάθλημα Αντοχής των Η.Π.Α. απέναντι στον πανίσχυρο ιαπωνική ανταγωνισμό. Την μοτοσυκλέτα την πήρε επίσημα από τον Αμερικανό εισαγωγέα της Moto Guzzi και ονόμασε την ομάδα του Team Moto Guzzi.
Η μοτοσυκλέτα που εξέλιξε ο Dr. Wittner και σε επίπεδο κινητήρα ήταν πολλά βήματα μπροστά από την θρυλική Le Mans. Σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που τα τελικά αποτελέσματα εξέπληξαν τότε τον κόσμο των δύο τροχών αφού απέναντι σε πολύ ισχυρότερο ανταγωνισμό η ομάδα του Αμερικανού κατάφερε να πάρει δύο συνεχόμενα πρωταθλήματα, το 1984 και το 1985.
Μετά από αυτές τις επιτυχίες ο Dr. Wittner συνεργάστηκε επίσημα με την Moto Guzzi στην εξέλιξη της Daytona 1000, η οποία έφερε αερόψυκτο κινητήρα 992 κ.εκ. με τετραβάλβιδες κεφαλές και εκκεντροφόρους επικεφαλής. Ο κινητήρας απέδιδε 95 ονομαστικούς ίππους και 98 Nm ροπής με το βάρος να βρίσκεται στα λογικά 205 κιλά, χωρίς υγρά.
H Daytona 1000 που βρέθηκε στην κούτα της, αν και αναγράφει 16 χιλιόμετρα στο οδόμετρό της, φαίνεται να μην έχει κυκλοφορήσει ποτέ, με την κατάσταση των πλαστικών και μεταλλικών της μερών να την κάνουν να δείχνει σα να βγήκε μόλις από του εργοστάσιο στο Mandello del Lario.
Πηγή: carandmotor.gr