Με το πάτημα του κουμπιού που βρίσκεται πάνω στο βραχιόλι πανικού εκπέμπεται σήμα κινδύνου, που αποστέλλεται μέσω e-mail σ’ ένα γνώριμο πρόσωπο που θα επιλέξει ο κάτοχος του


 

Τα αυξημένα περιστατικά με δολοφονίες γυναικών που σόκαραν την ελληνική κοινωνία, αποτέλεσαν το ερέθισμα για τους μαθητές του 6ου Γενικού Λυκείου Καβάλας ώστε να δημιουργήσουν ένα βραχιόλι panic button, που όταν το πατάει ο κάτοχός του, στέλνει μήνυμα κινδύνου σε κάποιο φιλικό ή συγγενικό του πρόσωπο.

Η δημιουργία του βραχιολιού, με την ονομασία «Β-Safe», έγινε στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος επιχειρηματικότητας του Junior Achievement Greece, (JA Greece), όπου συμμετέχει τα τελευταία χρόνια το σχολείο τους. Μάλιστα, τα παιδιά, προκειμένου να προωθήσουν τη εικονική τους επιχείρηση δημιούργησαν ένα βίντεο, με το οποίο κέρδισαν τη 2η θέση στον διαγωνισμό «Καλύτερο Promo Video Εικονικών Επιχειρήσεων 2022».

Συνολικά 27 μαθητές της Α’ τάξης λυκείου, μαζί με τις υπεύθυνες καθηγήτριες του προγράμματος Αναστασία Τσακμάκη και Μαρία Μουτάφη, την υποδιευθύντρια Στέλλα Μαντατζή -κι έχοντας πάντα την υποστήριξη του διευθυντή του σχολείου Δανιήλ Εμμανουηλίδη- δούλεψαν ομαδικά και κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα καινοτόμο τεχνολογικό μέσο, που στόχο έχει να προσφέρει βοήθεια σε όσες και όσους νιώθουν ότι βρίσκονται σε κίνδυνο.

Ανάμεσα σε διάφορες ιδέες για το αντικείμενο της εικονικής επιχείρησης που ήθελαν να δημιουργήσουν, επικράτησε η ιδέα μιας μαθήτριας για το βραχιόλι καθώς υπήρχε μεγάλη ευαισθητοποίησης πάνω στο θέμα των γυναικοκτονιών. Τα παιδιά ξεκίνησαν την επιχειρηματική δράση από το μηδέν, δούλεψαν ομαδικά πάνω σε ένα μέσο τεχνολογίας για το οποίο γνώριζαν ελάχιστα. Το βραχιόλι πανικού είναι κατασκευασμένο σε 3D εκτυπωτή από υλικά φιλικά προς το περιβάλλον, ενώ κατασκευάστηκαν δυο βραχιόλια, ένα για δεξιόχειρα κι ένα για αριστερόχειρα χρήστη.

Με το πάτημα του κουμπιού που βρίσκεται πάνω στο βραχιόλι πανικού, εκπέμπεται σήμα κινδύνου, που αποστέλλεται μέσω e-mail σ’ ένα γνώριμο πρόσωπο που θα επιλέξει ο κάτοχός του. Στόχος είναι να τον ενημερώσει ότι βρίσκεται σε κίνδυνο και χρειάζεται βοήθεια. Το μήνυμα κινδύνου που διαβάζει το άτομο στο οποίο στέλνεται, επιλέγεται και συντάσσεται από την επιχειρηματική ομάδα. Όπως σημειώνει η κ. Τσακμάκη επιλέχθηκε η διαδικασία μέσω e-mail κι όχι με μήνυμα σε κινητό καθώς αυτή η διαδικασία είναι περισσότερο πρακτική και λιγότερο δαπανηρή στο πλαίσιο της ανταγωνιστικότητας του προϊόντος.

Φέτος το πρόγραμμα προέβλεπε κάθε μαθητική ομάδα επιχειρηματικότητας να έχει κι ένα μέντορα, ο οποίος θα αναλάμβανε να εμψυχώσει και να καθοδηγήσει τα παιδιά στην προσπάθειά τους. Ο δημοσιογράφος Μανόλης Καψής, ήταν ο μέντορας των μαθητών του 6ου Γενικού Λυκείου Καβάλας, ο οποίος επισκέφθηκε τα παιδιά στο σχολείο τους, παρουσία και της διευθύντριας επικοινωνίας του JA Greece Μαρίας Γιαννέτου.

Αναφερόμενη στη ανωτέρω συνάντηση, η κ. Τσακμάκη σημείωσε πως ήταν εξαιρετικά εποικοδομητική και ενδιαφέρουσα, με τις μαθήτριες και μαθητές που μετέχουν στο πρόγραμμα να του περιγράφουν με λεπτομέρειες πώς λειτουργεί η καινοτόμα συσκευή τους, κύριο μέλημα της οποίας είναι να βοηθήσει να νιώθουν μεγαλύτερη ασφάλεια τα παιδιά και οι γονείς, αλλά και να εξαλειφθούν και τα φαινόμενα βίας κατά των γυναικών.

Ο διαγωνισμός του εκπαιδευτικού προγράμματος επιχειρηματικότητας του Junior Achievement Greece, (JA Greece) τελεί υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας και πραγματοποιείται κάθε χρόνο με την έγκριση του υπουργείου Παιδείας.

 

 

 

 

 


ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ